NuffnangKU

Followers

Thursday, November 10, 2011

Chef Wan Tegur Chef Riz

LoVeNiza Muah:)

Aku salute kat Chef Wan..walaupun anak dia salah tapi dia tetap tegur anak dia..

Jom baca:


Chef Riz dilanda kritikan pelbagai pihak apabila laman Malaysian Insider telah mengeluarkan fakta mengenai pengalaman & kelayakan Chef Riz yang dipaparkan melalui artikel bertajuk “Did Chef Wan’s son cook up his CV for MasterChef Malaysia?” hasil tulisan Debra Chong, semalam.
Berikutan daripada itu, bapanya, Chef Wan menegur Chef Riz melalui kenyataan terbuka di laman Facebook, sekitar 1 jam lepas.

“Pagi ini saya dimaklumkan mengenai isu CV Chef Riz yang tidak tepat di laman Masterchef Malaysia. CV tersebut menyebut pengalamannya bekerja di luar negara walaupun tiada satu yang betul. Saya memberitahu dia yang perkara ini bukan sahaja memalukan dirinya & keluarga, dia juga perlu meminta maaf kepada orang ramai dan menerima kesan terhadap apa sahaja kelakuannya,” ujar Chef Wan memberikan pandangannya.

Chef Wan menambah lagi, “Populariti & berbakat akan membuatkan ramai orang tidak senang duduk dan cuba mencari kesalahan kita. Jadi, apabila Chef Riz ‘propakan’ CV-nya dengan ‘asam & garam’, dia memerangkap diri sendiri. Padan muka-lah dia!”

Chef Wan berkata bahawa dia sentiasa berpesan kepada Chef Riz untuk berkelakuan jujur & menjadi model kepada kanak-kanak, namun isu ini secara tidak langsung menjejas reputasi Chef Riz.

“Saya sentiasa berpesan kepada Chef Riz supaya jujur, tapi situasi ini amat buruk, lebih buruk daripada seorang pelajar yang kantoi berbohong di dalam kelas. Sebagai seorang dewasa, Chef Riz sepatutnya menjadi model kepada kanak-kanak. Sekarang, apa boleh buat sebab nasi sudah jadi bubur, memalukan!

“Sebagai seorang bapa, saya tak boleh sentiasa bertanggungjawab dengan kelakuan anak-anak saya yang dah besar ni. Sudahlah hidup saya penuh dengan dugaan, tekanan & tanggungjawab, secara peribadi perkara ini membuatkan saya berasa agak sedih.”


1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

MY name